Esimesel tunnil rääkisimegi rohkem värvidest ja pigmentidest. Vaatasime vanu maale arvutist ja saime teada kust saadakse teatud värvide pigmente ja mis tähendused on olnud värvidel ajaloos.
Seejärel sai iga laps endale väikese kilekoti, kus oli 14 grammi pigmendipulbrit. Tunnis oli 4 last ja kokku oli ka 4 pigmenti-titaan (valge), ooker (kollane), raudoksiid(punane) ja spinell (türkiissinine).
Kokku tuli alusel segada pigmendipulber linaõliga, mätsida seda niikaua, kuni moodustus õlivärv valmis maalimiseks. Siis panime värvi isetehtud kiletuubi sisse ja lapsed sildistasid värvituubi enda väljamõeldud nimega.
Järgmisel tunnil rääkisime sellest, mida kunstnikud on aegade jooksul oma maalidel kujutanud- kuidas nad on seda teinud, mille peale maalinud ja kui palju vaeva võib endas peita üks pealtnäha tavaline õlimaal näiteks auruveduritest Pariisi raudteejaamas.
Jutud räägitud, suundus igaüks laua taha, voltis valmis papist lauamolberti, asetas sinna peale pisikese lõuendi ja töö läks lahti. Lauale olin sättinud ühe kompositsiooni- valge plekist kannõuntega, taustaks rohekas täpiline kangas. Tegime tuubid lahti ja oli saabunud põnev hetk, et kas isetehtud värvid ikka sobivad maalimiseks ja selgus et imehästi. Igaühel oli plastmassist purgikaane näol oma palett kus oli 4 värvitilka ja vatitikud. Pintslite asemel nimelt kasutasime vatitikke-eelkõige suurel hulgal pintslite puudumise tõttu, aga ka sellepärast et ei peaks pärast õlivärvist midagi puhastama. Nii oli väga mugav. Iga laps nägi kompositsiooni eri rakursi alt .
Peale maalimist raamisime pildi ära ja kes soovis võis ka raamile uue ilme anda krakleeteknikaga , ehk siis anda raamile vana ja kulunud mulje, nagu oleks selle ainulaadse maali teinud keegi kuulsus kaugest minevikust :). Maalikunstnikud Erika, Margared, Eliise ja Erin ei ole küll kaugest minevikust, kuid nende tööd tulid küll kindlasti ainulaadsed.
Eliise |
Erika |
No comments:
Post a Comment