Kontrastiks eelmisele korrale, oli selle tunni teema värvitus. Olime alles valmis saanud kaamera, kus oli sees must-valge film. Kuna lapsed saavad sellega ise pilte teha, siis rääkisimegi sellest, mida pildistada. Mis jääb must-valgel pildil näha ja mis mitte. Et näiteks ägedalt erkpunast päikeseloojangut vast ei maksa pildistada, sest see erkpunane ei jää pildile.
Tegime mõne katse ning avasime arvutis mõne pildi ning muutsime selle seal must-valgeks. Sai selgeks, et näiteks punane kleit roheliste täppidega on küll väga kirgas ja silmatorkav, kuid sellest must-valge pilt võib välja tulla hoopis selline, et täpid on vaevumärgatavad, sest mõlemad toonid olid sama heledusastmega.
natüürmordi maalimine. Natüürmordist eelmine aasta me juba rääkisime, kuid tuletasime veidi meelde ka. Konks selle ülesande juures oli see, et maalimiseks andsin ma lastele vaid musta ja valge värvi.
Pilt tuli nüüd maalida nii, nagu näeksid nad enda ees olevat kompositsiooni must-valgena.
Jälgida tuli milline ese on kõige tumedam, milline kõige heledam. Kui tööd olid valmis, tegime neist fotod ja tõmbasime arvutisse. Arvutis võrdlesime töid fotoga, mille tegin päris kompositsioonist ning mille olin arvuti abil must-valgeks muutnud. Töö juures ei olnud kõige olulisem kujundite ning esemete tõetruu kujutamine vaid märgata tumedat ja heledat ning proovida segada erinevaid halle toone.
Eliise |
Anni |
Paula |
Margared |
No comments:
Post a Comment