Friday, October 5, 2012

Kollažiga märkmik

KUIDAS VÄLJENDADA OMA MEELEOLUSID PILDIKESTE, MUSTRITE JA VÄRVIDE ABIL.

Teisel tunnil tutvusid lapsed kunstivormiga kollaaž. Esmalt vaatasime internetist teiste inimeste tehtud kollaaže. Siis tegid lapsed ise kaks kollaaži A5 paberile, püüdes seejuures vanadest ajakirjadest lõigutud piltide, mustrite ja värvitoonide abil edasi anda erinevaid meeleolusid.





Esimesel kollaažil kujutasid nad rõõmsat meeleolu. Märksõnad olid:  rõõmus, lõbus, naljakas, tore, helge-kõik mis muudaks nende tuju rõõmsaks.
Teisel kollaažil proovisid nad lülitada end kurvemale lainele ja otsida ajakirjadest kohti, mis meenutaksid neile kurbust. Märksõnad olid: kurb, nukker, sünge, nutune.
Seejärel püüdsid nad oma tehtud töid teistele seletada-miks valitud pildid just rõõmsa või kurva tunde  neis tekitasid. Oluline oli ka õppida, kuidas töid teistele esitleda.

Erika
Margared

Eliise

 Et valminud piltidele ka praktilisem funktsioon anda, kiletasime pildid ja muutsime need koopiakeskuses märkmike kaanteks.
Igaüks sai endatehtud rõõmsatujulise kaanega märkmiku, mida teinekord hea vaadata ja sinna joonistada, kui veidi kurvem tuju juhtub olema.



Väga huvitav oli tööprotsessi juures see(mida lapsed ka ise mainisid), et rõõmsatujulist pilti oli neil märksa lihtsam teha, kui kurba. Esimese kollaaži tegemine mööduski suhteliselt ülemeelikus meeleolus. Otsiti ajakirjadest naljakaid pilte ja näidati üksteisele. Teise kollaaži tegemine tundus neile veidi igav ja ka keeruline-lapati ajakirju, kuid polnud nagu midagi lõigata. Lapsed näevad siiski enamus asjades rohkem head, kui halba, mis ongi ju tore :-)


No comments:

Post a Comment